Kui Sinu küsimusele
vastust ei ole, siis saada email aadressile
ning esita oma küsimus.
Korduma kippuvad küsimused
Kas ei ole vara õpetada inglise keelt kaheaastasele?
Ei ole vara. Ideaalne oleks alustada sünnihetkest.
Õpivad ju lapsed emakeelt mahkmeeast alates ning kakskeelsetes
perekondades räägib laps mõlemat keelt vabalt.
Võõrkeelte õpetamine varajases
lapseeas on üks osa lapse varajase arendamise süsteemist.
Luban endale siinjuures viidata arst Glenn Domanile, kes tuli
järeldusele, et inimese aju areneb füüsiliselt
ainult kuni kuue aasta vanuseni, kusjuures kõige kiirem
on areng esimesel kolmel eluaastal. Selles vanuses on õppimisvõime
erakordselt kõrge. Väikelaps on võimeline
omandama nii palju keeli, kui vanemad on võimelised talle
pakkuma. Hilisemas elueas ei ole keeli enam nii kerge õppida.
Üldiselt on teada, et inimese intellekti
tase (IQ) formeerub kuuendaks eluaastaks (just siis, kui lopeb
aju kasv). Seepärast on väga tähtis anda lapsele
võimalus igakülgseks arenguks sünnimomendist
alates.
Kas lapsele on vaja tõlkida, mida õpetaja räägib?
Ei, ei ole vaja. See ainult segab, laps lakkab
kuulamast ingliskeelset kõnet ning keskendub tõlkele.
Kuigi ma mõningaid sõnu tõlgin, ei tee
ma seda mitte niivõrd laste, kuivõrd emade jaoks.
Kas ema või isa osavõtt tunnist on kohustuslik?
On küll, selles ongi kogu asja mõte.
Emad võtavad tunnist aktiivselt osa. Me teeme kõike
koos ema, laps ja õpetaja. Koos emaga on laps
targem, tugevam ja julgem kui üksi. Põhiline on
aga see, et lapsel ei teki senitundmatus olukorras stressi.
Väga olulist rolli mängivad õdus keskkond,
tuttavad esemed ja mänguasjad. Laps kohaneb kiiresti ning
tuleb järgmistesse tundidesse rõõmuga.
Kui kiiresti ilmnevad tulemused?
Ei maksa oodata, et laps hakkab käigult
inglise keeles rääkima. Kuid see ei tähenda ka,
et ta mitte millestki aru ei saaks. Last ei tohi kontrollida
nii, et ta sellest aru saab: Ütle, kuidas on inglise
keeles õun? . Sellised eksamid lastele
reeglina ei meeldi. Nad hakkavad ise tasapisi kodus ingliskeelseid
laulukesi laulma, siis aga nukkude ja mänguautodega mängima,
kasutades ingliskeelseid sõnu. Peamiseks tulemuseks on
positiivse suhtumise ja keele vastu huvi kujunemine.
Laps läks lasteaeda. Kas inglise keele õppimine ei
ole tema jaoks täiendavaks stressiallikaks?
Mitte mingil juhul, võtavad ju tundidest
aktiivselt osa ka emad. See võimaldab luua lapse jaoks
õdusa, hirmu- ja pingevaba atmosfääri, erinevalt
olukorrast, kus lapsed õpivad ilma emata.
|